Vaak gestelde vragen

Onderstaand het antwoord op de meest gesteld vragen.

Soms is een probleem aan een toestel duidelijk zoals een gebroken scherm of een kapot scharnier aan van een laptop.

Maar er zijn ook defecten die niet direct duidelijk zijn, we hanteren daar 2 tarieven voor.

Klein onderzoek €19,99 snelle diagnose zonder demontage

Groot onderzoek €49,99 uitgebreid onderzoek inclusief demontage & 15 minuten reparatietijd

Mocht de eventuele reparatie niet lukken dan worden er geen onderzoekskosten in rekening gebracht.

Waterschade onderzoek kost altijd €49,99 gezien de tijd die we investeren om het toestel correct te onderzoeken.

Mocht je een reparatie annuleren dan brengen we minimaal de kleine onderzoekskosten in rekening.

We hebben in Aalten een breng en haal locatie. U kunt hier uw reparatie afgeven en weer ophalen.

Kleine reparaties kunnen we daar uitvoeren, scheelt U weer een ritje naar Lichtenvoorde.

Wilt u hier gebruik van maken? Neem dan even contact met ons op of geef het aan bij het aanmelden van uw reparatie.

Wat is gedekt door de standaard ( en verlengde ) garantie bij aankoop van een artikel.

  • defecte accu.
  • defecte interne onderdelen zoals oplaadpoort, camera, microfoon etc.
  • Software fout ( niet indien software van derde partijen is geïnstalleerd )

Voor de dekking geldt natuurlijk dat het artikel op een normale wijze gebruikt dient te worden. Val en/of breuk schade vallen niet onder de garantie.

 

Wat is gedekt door de garantie bij reparatie.

  • disfunctioneren van het vervangen / gerepareerde onderdeel.

Voor de dekking geldt natuurlijk dat het artikel op een normale wijze gebruikt dient te worden. Val en/of breuk schade vallen niet onder de garantie.

We begrijpen hoe belangrijk uw toestel is en we doen er alles aan om de reparatietijd zo kort mogelijk te houden.

Als u een afspraak heeft gemaakt en de onderdelen zijn op voorraad dan is de reparatie meestal binnen 1 tot 2 uur weer klaar.

We hebben een wachtruimte met gratis Wifi, koffie en / of thee.

Als u binnenloopt zonder afspraak dan kan het langer duren, onze medewerkers kunnen een tijdsindicatie geven. In alle gevallen geld dat reparaties gebracht na 15.00 uur pas de volgende werkdag klaar zijn.

De meeste reparaties zoals scherm vervangen of een accu vervangen hebben vaste prijzen. Deze zijn te vinden op onze website.

Soms is het niet direct duidelijk wat de oorzaak van een probleem is, dan moet er eerst een onderzoek plaatsvinden. Na het onderzoek ontvangt u een prijsopgave van ons en kunt u beslissen of u de reparatie uit wilt laten voeren.

Helaas zijn onze monteurs niet helderziend en kunnen niet aan de buitenkant of via de mail / telefoon zien wat de oorzaak is van een bepaalt probleem en dus ook niet schatten wat de kosten bedragen.

Zelfs een kleine val of tik kan grote gevolgen hebben voor uw beeldscherm ( en andere onderdelen ).

Al zitten er geen barsten in het scherm, het onderliggende LCD kan beschadigd zijn wat kan resulteren in strepen en vlekken.

Dan dient de complete module vervangen te worden.

We hebben uw SIM-kaart niet nodig.

Wanneer u ons bezoekt voor reparatie van mobiele telefoons of tablets, zullen we uw apparaat onderzoeken en een eerste beoordeling van het probleem geven. Op basis van het probleem kunnen we u een gratis schatting geven en een tijdstip waarop u uw gerepareerde mobiele apparaat kunt verwachten. Afhankelijk van de ernst van het probleem, bent u vrij om te wachten of later terug te komen om opgehaald te worden. Als het lijkt dat het een grotere klus is dan de doorlooptijd op dezelfde dag, laten we je dat meteen weten.

Wij adviseren met klem om regelmatig een back-up te maken van uw data. In principe schakelen we het toestel uit voor een reparatie en meer niet.

repairhuis is niet aansprakelijk voor dataverlies.

Waar mogelijk gebruiken we originele onderdelen. Sommige merken hebben alleen originele onderdelen, andere hebben ook after-market.

Onze monteurs adviseren u graag wat de beste optie is.

Waterschade is altijd een lastig geval qua onderzoek en reparatie.

We hanteren daarom 2 tarieven:

Waterschade haalbaarheidsonderzoek.

Hierbij openen we het toestel en maken een inschatting van de schade en de haalbaarheid van het herstel hiervan.

De kosten bedragen €25

Waterschade reiniging.

Als we inschatten dat het toestel te redden is dan demonteren we het gehele apparaat en ondergaat alles een speciale waterschadereiniging. De onderdelen die teveel schade hebben of reeds defect zijn worden vervangen ( dit valt buiten de kosten )

De kosten bedragen €129