Retour & Annuleren

Hier vindt u alle informatie over retourneren, ruilen & annuleren van uw bestelling. 

Retourvoorwaarden online aankopen

De retourvoorwaarden vindt u hieronder. Als het door u aangeschafte artikel niet bevalt , mag u het ongebruikt binnen 14 dagen naar ons retourneren.
 

    1. U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst te retourneren. De zichttermijn gaat in op de dag dat u het artikel ontvangt. De zichttermijn (ook wel bedenktijd) is de tijd waarbinnen een consument een product of dienst dat op afstand is gekocht kan beoordelen en retourneren indien het product of de dienst niet aan de verwachtingen voldoet. Dit beoordelen is gelijk aan de manier hoe dit in een standaard fysieke winkel kan.
    2. Het artikel zit in de originele verpakking (voor zover dit mogelijk is).
    3. De retourkosten bij een defect / beschadigd product zijn voor de rekening van Repairhuis. De retourkosten voor producten die niet naar wens zijn, om wat voor reden dan ook, zijn voor de rekening van de koper. De koper ontvangt standaard een retourlabel. Indien de koper hier om bovengenoemde redenen retour zendt, kunnen de kosten voor dit retourlabel á € 6,95 hiervoor in rekening gebracht worden tijdens het verwerken van de retour. Bestaat uw bestelling uit 2 pakketten? Neem dan eerst contact op voordat u een retour aanvraagt. Indien deze pakketten bij elkaar gevoegd worden en als 1 pakket retour komen, zijn de kosten voor eigen rekening. 
    4. Nadat Repairhuis de retour heeft ontvangen ontvangt de koper het reeds betaalde bedrag minus de eventuele kosten voor het label binnen 14 dagen. Indien er gebruik gemaakt wordt van achteraf betalen kan het voorkomen dat de retourkosten als openstaande post blijven staan.
    5. Er zijn artikelen die niet geretourneerd kunnen worden, dit door verschillende redenen zoals hieronder vermeld:
      • Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en/of waarvan de verzegeling gebroken is.
      • Software abonnementen/producten
      • Digitale artikelen: e-books & game codes
      • Games & media waarvan het garantie zegel verbroken is
  • Telefoons, tablets, computers & wearables die geactiveerd zijn en/of over een wachtwoord/account beschikken

 

Meest gestelde vragen retourneren

Mag ik mijn artikel retourneren?

Als uw aankoop binnen de zichttermijn van 14 dagen zit en het aan de retourvoorwaarden voldoet, mag u het artikel retourneren.

 

Hoe retourneer ik mijn artikel?

Repairhuis probeert het retourneren zo gemakkelijk mogelijk voor u te maken. Een retour aanvragen doet u door ons even te bellen op: 0544-200302. Gelieve geen artikelen terug te sturen zonder het eerst als retour aan te melden. 

Tips:

  1. Bewaar het afgifte/verzendbewijs, daarmee kunnen wij u zending traceren als er iets misgaat
  2. Indien u meerdere artikelen wilt retourneren mag dit bij elkaar in 1 doos
  3. U kunt ook retourneren via het modelformulier voor herroeping. Deze kunt u vinden in onze Algemene Voorwaarden.

Moet ik betalen bij retourneren?

U ontvangt van ons een retourlabel. Indien het artikel defect of beschadigd geleverd is, zijn de retourkosten voor onze rekening. Indien het artikel niet naar wens is, zijn de retourkosten voor de rekening van de koper. De verzendkosten á €6,95 worden ingehouden van het aankoopbedrag dat gecrediteerd wordt.

Wat is het retouradres?

U ontvangt van ons een retourlabel, hier staat het adres automatisch op. Indien u niet in staat bent de retourlabel te printen, kunt u het artikel (inclusief bestelnummer en retourreden) zelf zenden naar het onderstaande adres:

Repairhuis Lichtenvoorde
Buys Ballotstraat 13-A
7131PN Lichtenvoorde

 

Wat als ik het retouretiket en/of RMA formulier niet kan printen?

Noteer het RMA-nummer duidelijk op een blad (bijvoorbeeld: A4, notitieblok, envelop) en voeg dit bij uw retourzending. Schrijf het RMA-nummer niet op de verpakking/het product zelf.

Indien u niet kunt printen is het helaas niet mogelijk om gebruik te maken van het retourlabel. De retourkosten dienen in dit geval uit eigen zak betaald te worden. U ontvangt, indien van toepassing, €6,95 retourkosten gecrediteerd voor de gemaakte retourkosten.  

Waar kan ik mijn artikelen voor retour afgeven?

U kunt de retourzending voorzien van het door ons toegestuurde label afgeven bij het dichtstbijzijnde PostNL / DHL punt.

Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat u zich bedenkt, dit is geen probleem. Neem in dit geval contact met ons op, zodat wij uw retourverzoek kunnen afsluiten.

Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen hebben?

Wij mailen u, zodra uw retourzending aankomt bij de retourafdeling. Via de track en trace kunt u het pakket volgen totdat het bij ons geleverd wordt. Het kan tot maximaal 5 werkdagen duren voordat uw retourzending bij de retourafdeling binnenkomt.

Hoe snel is een retour verwerkt?

Er staan 14 dagen om een retour te verwerken, al streven wij ernaar dit eerder te doen.

Hoe snel wordt ik terugbetaald na retourneren?

Nadat uw retour verwerkt is staat het te verrekenen bedrag binnen 5 werkdagen op uw rekening. 

Mijn retour is geweigerd, waarom?

Uw artikel voldoet helaas niet aan de retourvoorwaarden of valt niet binnen het zichttermijn. U ontvangt een e-mail van de retourafdeling met daarin een toelichting waarom uw retour is geweigerd en een track en trace waarmee u het pakket kunt volgen.

Annuleren

Mocht u zich bedenken en een bestelling willen annuleren, dan kan dit zolang uw bestelling nog niet verzonden is. Echter is de verwerkingstijd gedurende onze kantooruren erg snel, daardoor is het artikel soms al verzonden voordat het annuleringsverzoek binnenkomt. Het advies is dan ook om telefonisch contact op te nemen, dit kan via 0544-200302. 

Hoe snel word ik terugbetaald na annuleren?

U wordt direct nadat de annulering verwerkt is terugbetaald. Het is afhankelijk van de betaalmethode hoelang het duurt voordat het geld op uw rekening staat. 

Ideal: binnen 5 werkdagen

 

Waarom is mijn bestelling geannuleerd?

Het komt helaas weleens voor dat wij een product niet kunnen leveren en daardoor een bestelling moeten annuleren. Hierover wordt u altijd geïnformeerd via de mail. Redenen kunnen bijvoorbeeld zijn:

  • De adresgegevens zijn onduidelijk/kloppen niet. Repairhuis probeert altijd eerst contact met u op te nemen om de fout te corrigeren. Dit kan telefonisch of via de mail. Bij uitblijven van reactie is Repairhuis helaas genoodzaakt de bestelling te annuleren.
  • De voorraad is op. Repairhuis heeft van de meeste artikelen slechts 1 op voorraad. Producten die aan het mandje zijn toegevoegd zijn nog niet van u. Het komt weleens voor dat verschillende klanten hetzelfde artikel in hun mandje hebben. De persoon die het eerst afrekent wordt automatisch de koper.