Algemene voorwaarden reparaties

  • We repareren je toestel zo snel mogelijk, vaak al binnen 1 dag.
  • In de reparatieprijzen zit het onderdeel, uurloon en de BTW.
  • Wij geven minimaal 3 maanden garantie op de vervangen onderdelen en reparatie. Defecten die ontstaan na reparatie of door gebruik vallen hier niet onder.
  • Als het nodig is een extra onderdeel te vervangen om de reparatie correct te kunnen uitvoeren, overleggen we dat eerst met je, inclusief de bijkomende kosten.
  • Als het niet mogelijk blijkt de reparatie uit te voeren, behouden wij het recht voor om je telefoon ongerepareerd te retourneren. Er kunnen onderzoekskosten in rekening worden gebracht.
  • Als je toestel nog onder de fabrieksgarantie valt, dan vervalt deze garantie bij reparatie.
  • We hebben volledige toegang nodig tot je toestel voor diagnose en tests. Daarom moeten de vergrendelingen zoals pincodes e.d. worden verwijderd of genoteerd op het aanmeldformulier. Find my iPhone moet altijd worden gedeactiveerd. Wanneer dit niet is gedaan, is de kans groot dat je langer op je toestel moet wachten.
  • Maak van te voren een complete backup van het toestel. In sommige gevallen kan het nodig zijn het toestel volledig te resetten naar de fabrieksinstellingen. Dan kunnen we helaas niet voorkomen dat je data wordt gewist. Wij zij niet aansprakelijk voor het verlies van data.
  • We repareren je toestel met de grootst mogelijke precisie. Mochten er andere kapotte onderdelen zijn, dan worden die niet direct gerepareerd, daar nemen we eerst contact over op. We zijn niet aansprakelijk voor kleine krasjes die ontstaan omdat we met jouw toestel aan de slag zijn gegaan. We kunnen niet garanderen dat je toestel nog steeds volledig stof- en waterbestendig is na reparatie.
  • Indien je de gevraagde gegevens niet juist of volledig aanlevert, dan hebben we het recht de aanmelding niet in behandeling te nemen of extra kosten in rekening te brengen. We zullen uiteraard eerst proberen de juiste gegevens te achterhalen, je zal hierdoor langer op jouw toestel moet wachten.
  • Eventuele geplakte accessoires moeten we waarschijnlijk verwijderen. Helaas kunnen wij deze niet vervangen.
  • Indien blijkt dat het serienummer van het product voorkomt in een database van gestolen of vermiste producten, houden wij ons het recht voor het toestel niet in behandeling te nemen. Wij zijn gerechtigd de gemaakte (reparatie)kosten bij jou 100% in rekening te brengen. Wij zijn verplicht melding te doen bij de Politie.
  • Accessoires dienen niet meegestuurd te worden met de te repareren telefoon of tablet. Wij zijn niet aansprakelijk voor het verlies van deze accessoires. Vergeet dus niet je hoesje, sim-kaart en eventuele MicroSD kaart te verwijderen. Opladers op toestelspecifieke toebehoren dienen wel meegestuurd te worden.
  • Betalen doe je pas na afloop van de reparatie.  Als je je toestel niet binnen 3 maanden komt ophalen gaan we ervan uit dat je afstand doet van je telefoon of tablet en het eigendom overdraagt aan Repairhuis.

Reparaties opgehaald via onze ophaalservice

  • Particulieren: Na reparatie van je toestel sturen we je een iDeal betaallink via e-mail. Zonder betaling kunnen we je toestel niet aan je overhandigen. Als je niet binnen 3 maanden betaalt gaan we ervan uit dat je afstand doet van je telefoon of tablet en het eigendom overdraagt aan Repairhuis.
  • Bedrijven: Na reparatie en terugbrengen van je toestel sturen we je een factuur met iDeal betaallink via e-mail. U heeft 7 dagen om de factuur te voldoen.

Toevoeging:

  • Repairhuis geeft 3 maanden garantie op:
    • hetgeen wat gerepareerd is tijdens een voltooide reparatie
    • geleverde accessoires en producten mits hiermee zorgvuldig is omgegaan
    • tweedehands en gebruikte apparaten tenzij anders aangegeven bij het product en op factuur
  • Deze garantietermijn gaat in op het moment van verzending van het gekochte accessoire, product,onderdeel of uitgevoerde reparatie aan de consument of zakelijk klant/ het in ontvangst nemen van het gekochte accessoire, product,onderdeel of uitgevoerde reparatie.
  • Op schoonmaak- c.q. onderhoudsbeurten, alsmede op reparaties verricht aan producten met bliksem, water, zand, val of vochtschade, wordt alleen garantie gegeven op de vervangen onderdelen, tenzij op de reparatiefactuur uitdrukkelijk het tegendeel is vermeld. Het kan voorkomen dat na onderzoek of reparatie functieverbetering of -vermindering optreedt i.v.m. corrosie van componenten ( door vochtschade). Repairhuis kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden daar dit het gevolg is van de opgelopen schade in combinatie met de poging het toestel te herstellen
  • De garantie vervalt bij het openen van het toestel door consument of derde na de reparatie welke door Repairhuis is uitgevoerd. Bij schade van buitenaf zoals valschade drukschade en vochtschade vervalt de garantie automatisch.
  • Wanneer binnen drie maanden na verzending/ het in ontvangst nemen van het gerepareerde product de klachten genoemd bij de oorspronkelijke reparatie(zie hiervoor desbetreffende factuur) terugkeren en de oorzaak hiervan duidelijk in verband staan met de voorgaande reparatie(s), zal Repairhuis het defect onder garantie proberen op te lossen.
  • Bij dezelfde oorzaak van de klacht worden alleen die onderdelen die bij de vorige reparatie niet zijn vervangen in rekening gebracht.
  • Indien blijkt dat de oorzaak van de klacht een andere is dan die bij de vorige reparatie, dan worden de kosten van de nieuwe reparatie aan de consument doorgegeven, waarna de consument dan wel of niet akkoord geeft voor verdere afhandeling van de reparatie.
  •  Na hernieuwde reparatie gaat de garantie periode opnieuw in.
  • Een terugkerende klacht is niet per definitie eenzelfde technisch defect. Wanneer Repairhuis kan aantonen dat de klacht veroorzaakt wordt door andere niet correct functionerende onderdelen dan word dit doorgegeven aan de consument. (art 10:9)
  • Er bestaat nimmer recht op garantie, indien de consument Repairhuis nog enig betaling verschuldigd is, tenzij de consument kan aantonen dat Repairhuis nalatig is geweest.
  • Wanneer er een onderdeel wordt besteld  bij Repairhuis en het is kapot bij aankomst ( Dead On Arrival DOA) dan dient u dit bij ons te melden.
  • Hierna kunt u overgaan tot het terug sturen door middel van een procedure RMA( Return Material Autorisation) Wanneer het onderdeel kapot is gegaan bij de consument(door verkeerd gebruik, reparatie, of nalatigheid) is een RMA procedure niet mogelijk.
  • Wanneer wij tijdens de RMA procedure een artikel terug krijgen wat DOA is volgens de consument. En tijdens onze inspectie blijkt dit niet het geval te zijn (fraude) dan krijgt u geen nieuw artikel en zullen er opnieuw verzendkosten in rekening worden gebracht.
  • LET OP: indien het ter reparatie aangebrachte toestel is voorzien van een vochtbeschermende seal, dan wordt deze verbroken bij de reparatie.
  • De seal wordt opnieuw aangebracht, maar men mag er nooit van uit gaan dat deze dezelfde beschermende werking kan garanderen als de in de fabriek aangebrachte seal. LET OP: geen enkel toestel is waterdicht, ongeacht wat de fabrikant van het toestel ook aangeeft. Hier zijn speciale richtlijnen voor die per fabrikant / model verschillen. Ieder toestel verliest de vochtbescherming ( indien aanwezig ) na verloop van tijd.